Zmeny a obnovy v medzinárodnom registri
Opis služby
Služba umožňuje občanovi alebo podnikateľovi prostredníctvom elektronického formulára podať žiadosť o zápis, zmenu alebo ukončenie licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosť o zápis alebo ukončenie zápisu záložného práva do medzinárodného registra, žiadosť o zápis prevodu do medzinárodného registra, žiadosť o zápis zástupcu alebo zápis zmeny zástupcu do medzinárodného registra, žiadosť o zápis zmeny údajov do medzinárodného registra a žiadosť o obnovu medzinárodného zápisu medzinárodnej ochrannej známky pre oblasť medzinárodných ochranných známok prostredníctvom Úradu priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky (ďalej „úrad"). Predmetné žiadosti je možné podať aj priamo na Medzinárodný úrad Svetovej organizácie duševného vlastníctva (International Bureau of World Intellectual Property Organization, ďalej „IB WIPO"), pričom je odporúčané použiť formuláre uvedené v časti Formálne náležitosti žiadosti o zápis zmeny v medzinárodnom registri.
Komu je služba určená
Služba je určená pre občana alebo podnikateľa, ktorý má záujem podať žiadosť o zápis, zmenu alebo ukončenie licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosť o zápis alebo ukončenie zápisu záložného práva do medzinárodného registra, žiadosť o zápis prevodu do medzinárodného registra, žiadosť o zápis zástupcu alebo zápis zmeny zástupcu do medzinárodného registra, žiadosť o zápis zmeny údajov do medzinárodného registra a žiadosť o obnovu medzinárodného zápisu medzinárodnej ochrannej známky pre oblasť medzinárodných ochranných známok prostredníctvom úradu.
Spôsob použitia služby
Služba sprístupní elektronický formulár. Po spustení služby je potrebné uviesť spisovú značku bez prefixu "POZ", "MOZ", pre ktorú je žiadané vykonanie služby, pričom ak je požadované vykonať službu na základe prihlášky národne podanej ochrannej známky, je potrebné uviesť jej číslo spisu, napr. 1-2012, inak sa uvádza číslo medzinárodnej ochrannej známky napr. 1696241. Po začatí písania spisovej značky systém ponúkne zoznam spisov, ktoré sú vedené v registroch úradu. V prípade uvedenia nesprávnej spisovej značky systém nebude môcť doplniť do elektronického formulára údaje, ktoré úrad vedie v registroch. Po vyplnení elektronického formulára ho občan alebo podnikateľ odošle na úrad. Odoslaný formulár sa automatizovane ukladá aj v elektronickej schránke občana alebo podnikateľa na ústrednom portáli verejnej správy do priečinka odoslané.
Vyžadovanie autentifikácie a autorizácie na použitie služby
Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.
Spoplatnenie služby
Podanie žiadosti o zápis zmeny licenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosti o zápis ukončenia licenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosti o zápis zmeny sublicenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosti o zápis ukončenia sublicenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosti o zápis záložného práva do medzinárodného registra, žiadosti o zápis ukončenia záložného práva do medzinárodného registra, žiadosti o zápis zástupcu do medzinárodného registra, žiadosti o zápis zmeny zástupcu do medzinárodného registra a žiadosti o zápis zmeny údajov do medzinárodného registra nie je podľa zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov na úrade spoplatnené.
Podaním žiadosti o zápis licenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosti o zápis sublicenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosti o zápis prevodu do medzinárodného registra a žiadosti o obnovu medzinárodného zápisu medzinárodnej ochrannej známky na úrad vzniká poplatková povinnosť podľa zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov. Poplatky sa platia na základe písomnej výzvy úradu a sú splatné do 15 dní odo dňa jej doručenia. Podľa sadzobníka správnych poplatkov je výška správneho poplatku:
- za podanie žiadosti o zápis licenčnej zmluvy do medzinárodného registra – 20 EUR,
- za podanie žiadosti o zápis sublicenčnej zmluvy do medzinárodného registra – 20 EUR,
- za podanie žiadosti o zápis prevodu do medzinárodného registra – 20 EUR,
- za podanie žiadosti o obnovu medzinárodného zápisu medzinárodnej ochrannej známky – 66 EUR.
V prípade podania vykonaného elektronickou službou je sadzba uvedeného poplatku znížená o 50% z poplatku určeného podľa sadzobníka, najviac o 50 eur. Ak sú súčasťou podania prílohy, uplatní sa znížená sadzba poplatkov len vtedy, ak sú tieto prílohy v elektronickej podobe.
Za podanie žiadosti o zápis licenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosti o zápis zmeny licenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosti o zápis sublicenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosti o zápis zmeny sublicenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosti o zápis ukončenia sublicenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosti o zápis prevodu do medzinárodného registra, žiadosti o zápis zmeny údajov do medzinárodného registra a žiadosti o obnovu medzinárodného zápisu medzinárodnej ochrannej známky sa v priebehu konania podľa rozsahu ochrany platia do IB WIPO poplatky v švajčiarskych frankoch (CHF).
URL súvisiacej legislatívy
- Madridská dohoda o medzinárodnom zápise továrenských alebo obchodných známok
- Protokol k Madridskej dohode o medzinárodnom zápise ochranných známok
- Vykonávací predpis k Madridskej dohode o medzinárodnom zápise ochranných známok a k Protokolu k tejto dohode
- Správne poplatky
Prístupový kanál na používanie služby
Službu je možné vykonať aj v listinnej podobe a to osobne v podateľni úradu v Banskej Bystrici alebo poštou na adresu úradu.
Formálne náležitosti žiadosti o zápis zmeny v medzinárodnom registri
Žiadosť o zápis zmeny v medzinárodnom registri (žiadosť o zápis, zmenu alebo ukončenie licenčnej alebo sublicenčnej zmluvy do medzinárodného registra, žiadosť o zápis alebo ukončenie zápisu záložného práva do medzinárodného registra, žiadosť o zápis prevodu do medzinárodného registra, žiadosť o zápis zástupcu alebo zápis zmeny zástupcu do medzinárodného registra, žiadosť o zápis zmeny údajov do medzinárodného registra, žiadosť o obnovu medzinárodného zápisu medzinárodnej ochrannej známky) sa podáva úradu písomne, a to v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe, v štátnom jazyku. Podanie musí obsahovať identifikátor osoby účastníka konania a identifikátor osoby jeho zástupcu, ak je účastník konania zastúpený. Podrobnosti o náležitostiach potrebných pre podanie v listinnej podobe sú stanovené právnymi predpismi, ktoré sú dostupné prostredníctvom odkazov v časti URL súvisiacej legislatívy. Tlačivá pre žiadosti o zápis zmeny v medzinárodnom registri sú dostupné na webovom sídle IB WIPO. Podanie musí obsahovať:
- údaje umožňujúce identifikáciu žiadateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený,
- vyplnené predpísané tlačivo IB WIPO podľa toho, o poskytnutie čoho sa žiada (tlačivá IB WIPO na podávanie žiadostí o zápis zmeny v medzinárodnom registri),
- podpis žiadateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený.
Spustiť elektronickú službu |