Konania vedené na ÚPV SR
Opis služby
Služba umožňuje občanovi alebo podnikateľovi prostredníctvom elektronického formulára podať žiadosť o predĺženie lehoty, žiadosť o informáciu, žiadosť o nahliadnutie do spisu, žiadosť o opravu, žiadosť o pokračovanie v konaní, žiadosť o poskytnutie súčinnosti, žiadosť o uvedenie do predošlého stavu, žiadosť o vydanie výpisu z registra, druhopisu, kópie, odpisu, žiadosť o zastavenie konania, žiadosť o vyznačenie právoplatnosti rozhodnutia, žiadosť o zápis ďalšieho rozhodného údaja do registra, vzatie žiadosti späť a žiadosť inde neuvedenú pre oblasť patentov, európskych patentov s určením pre Slovenskú republiku, dodatkových ochranných osvedčení, úžitkových vzorov, dizajnov a ochranných známok. Ďalej služba umožňuje občanovi alebo podnikateľovi prostredníctvom elektronického formulára podať žiadosť o vykonanie rešerše medzinárodného typu Vyšehradským patentovým inštitútom pre oblasť patentov a úžitkových vzorov.
Komu je služba určená
Služba je určená pre občana alebo podnikateľa, ktorý má záujem podať žiadosť o predĺženie lehoty, žiadosť o informáciu, žiadosť o nahliadnutie do spisu, žiadosť o opravu, žiadosť o pokračovanie v konaní, žiadosť o poskytnutie súčinnosti, žiadosť o uvedenie do predošlého stavu, žiadosť o vydanie výpisu z registra, druhopisu, kópie, odpisu, žiadosť o zastavenie konania, žiadosť o vyznačenie právoplatnosti rozhodnutia, žiadosť o zápis ďalšieho rozhodného údaja do registra, vzatie žiadosti späť a žiadosť inde neuvedenú pre oblasť patentov, európskych patentov s určením pre Slovenskú republiku, dodatkových ochranných osvedčení, úžitkových vzorov, dizajnov a ochranných známok. Ďalej služba umožňuje občanovi alebo podnikateľovi prostredníctvom elektronického formulára podať žiadosť o vykonanie rešerše medzinárodného typu Vyšehradským patentovým inštitútom pre oblasť patentov a úžitkových vzorov.
Spôsob použitia služby
Služba sprístupní elektronický formulár. Po spustení služby je potrebné uviesť spisovú značku bez prefixu "PP", "POZ" a pod., pre ktorú je žiadané vykonanie služby, napr. v prípade patentu vo formáte 1-2020, v prípade európskeho patentu s určením pre Slovenskú republiku vo formáte 3111888, pričom v prípade ochranných známok sa formát spisovej značky v priebehu času menil, t. j. od roku 2000 je formát napr. 1-2012, od roku 1993 do 1999 je formát napr. 1-99 a spred roka 1993 je formát maximálne päťmiestne číslo napr. 52529. Po začatí písania spisovej značky systém ponúkne zoznam spisov, ktoré sú vedené v registroch úradu. V prípade uvedenia nesprávnej spisovej značky systém nebude môcť doplniť do elektronického formulára údaje, ktoré úrad vedie v registroch. Po vyplnení elektronického formulára ho občan alebo podnikateľ odošle na úrad. Odoslaný formulár sa automatizovane ukladá aj v elektronickej schránke občana alebo podnikateľa na ústrednom portáli verejnej správy do priečinka odoslané.
Vyžadovanie autentifikácie a autorizácie na použitie služby
Na použitie služby je potrebné sa prihlásiť autentifikátorom, napr. občianskym preukazom s elektronickým čipom (eID karta) a na odoslanie podania je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom, kvalifikovanou elektronickou pečaťou alebo uznaným spôsobom autorizácie. Bez elektronického podpisu nie je možné odoslanie podania.
Spoplatnenie služby
Podanie žiadosti o prvé predĺženie lehoty, žiadosti o informáciu, žiadosti o nahliadnutie do spisu, žiadosti o opravu, žiadosti o poskytnutie súčinnosti, žiadosti o zastavenie konania, žiadosti o vyznačenie právoplatnosti rozhodnutia, žiadosti o zápis ďalšieho rozhodného údaja do registra, vzatia žiadosti späť a žiadosti inde neuvedenej nie je spoplatnené.
Podaním žiadosti o druhé a každé ďalšie predĺženie lehoty, žiadosti o pokračovanie v konaní, žiadosti o uvedenie do predošlého stavu a žiadosti o vydanie výpisu z registra, druhopisu, kópie, odpisu vzniká poplatková povinnosť podľa zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov. Poplatky sa platia na základe písomnej výzvy úradu a sú splatné do 15 dní odo dňa jej doručenia. Podľa sadzobníka správnych poplatkov je výška správneho poplatku:
- za podanie žiadosti o pokračovanie v konaní – 66 EUR,
- za podanie žiadosti o druhé a každé ďalšie predĺženie lehoty – 20 EUR,
- za podanie žiadosti o uvedenie do predošlého stavu – 166 EUR,
- za podanie žiadosti o vydanie druhopisu, výpisu z registrov, zo spisov alebo z úradných listín, za každú aj začatú stranu – 4 EUR.
V prípade podania vykonaného elektronickou službou je sadzba uvedeného poplatku znížená o 50% z poplatku určeného podľa sadzobníka, najviac o 50 eur. Ak sú súčasťou podania prílohy, uplatní sa znížená sadzba poplatkov len vtedy, ak sú tieto prílohy v elektronickej podobe.
Žiadosť o vykonanie rešerše medzinárodného typu Vyšehradským patentovým inštitútom je spoplatnená sumou 600 EUR a platí sa priamo Vyšehradskému patentovému inštitútu.
URL súvisiacej legislatívy
- patenty
- úžitkové vzory
- dodatkové ochranné osvedčenia
- ochranné známky
- dizajny
- správne poplatky
- rešerš medzinárodného typu
Prístupový kanál na používanie služby
Službu je možné vykonať aj v listinnej podobe a to osobne v podateľni úradu v Banskej Bystrici alebo poštou na adresu úradu.
Formálne náležitosti žiadosti ku konaniam vedeným na Úrade priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky
Žiadosť ku konaniam vedeným na Úrade priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky (žiadosť o predĺženie lehoty, žiadosť o informáciu, žiadosť o nahliadnutie do spisu, žiadosť o opravu, žiadosť o pokračovanie v konaní, žiadosť o poskytnutie súčinnosti, žiadosť o uvedenie do predošlého stavu, žiadosť o vydanie výpisu z registra, druhopisu, kópie, odpisu, žiadosť o zastavenie konania, žiadosť o vyznačenie právoplatnosti rozhodnutia, žiadosť o zápis ďalšieho rozhodného údaja do registra, vzatie žiadosti späť a žiadosť inde neuvedená pre oblasť patentov, európskych patentov s určením pre Slovenskú republiku, dodatkových ochranných osvedčení, úžitkových vzorov, dizajnov a ochranných známok a žiadosť o vykonanie rešerše medzinárodného typu Vyšehradským patentovým inštitútom pre oblasť patentov a úžitkových vzorov) sa podáva úradu písomne, a to v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe, v štátnom jazyku. Podanie musí obsahovať identifikátor osoby účastníka konania a identifikátor osoby jeho zástupcu, ak je účastník konania zastúpený. Podrobnosti o náležitostiach potrebných pre podanie v listinnej podobe sú stanovené právnymi predpismi, ktoré sú dostupné prostredníctvom odkazov v časti URL súvisiacej legislatívy. Z podania musí byť zrejmé:
- priezvisko, meno, adresa trvalého pobytu žiadateľa; ak je žiadateľom právnická osoba, jej názov a sídlo,
- priezvisko, meno a adresa trvalého pobytu alebo adresa miesta podnikania, ak nie je zhodná s adresou trvalého pobytu, alebo názov a sídlo zástupcu, ak je žiadateľ zastúpený,
- číslo prihlášky,
- výslovný prejav vôle žiadateľa, z ktorého musí byť zrejmé o poskytnutie čoho žiada,
- podpis žiadateľa alebo jeho zástupcu, ak je zastúpený.
Pre žiadosť o vykonanie rešerše medzinárodného typu Vyšehradským patentovým inštitútom pre oblasť patentov a úžitkových vzorov sú na webovom sídle úradu dostupné tlačivá:
- žiadosť o vykonanie rešerše medzinárodného typu Vyšehradským patentovým inštitútom na predmet patentovej prihlášky (PDF, 830,8 kB),
- žiadosť o vykonanie rešerše medzinárodného typu Vyšehradským patentovým inštitútom na predmet prihlášky úžitkového vzoru (PDF, 830,0 kB).
Spustiť elektronickú službu |